13 oktober 2008

Inne

Alltid när jag känner mig stressad brukar jag börja tidigt på morgonen, allt är så mycket lugnare då. Alltså var jag igång sju imorse och det flöt fint, hann till och med teaterjobba parallellt med det att jag skrev ut 23 x 3 bilagor.

Dödslinjen var klockan fyra, kvart över tre hade jag fortfarande inte fått mitt sista intyg samtidigt som en av ledarna ringde febrig och bad mig ställa in hennes lektion (dvs ringa femton föräldrar) varpå jag höll på att få ett sammanbrott. Ungefär när jag tappade greppet om de 69 olika dokumenten och krisringde Åsa meddelade en av de andra ledarna att hon kunde hoppa in med nästan inget varsel alls (Frida, om du läser det här: tack) och i samma stund uppenbarade sig mailet med det sista intyget på skärmen och Åsa kom in genom dörren och jag tackade Gud. Åsa styrde upp mig och det lilla hav av papper jag omgavs av, stoppade ner allt i de olika boxarna (nej, jag lämnar inte in saker i kuvert, jag lämnar i dem i boxar), vidimerade och följde med mig till Registrator.

Nu är allt inne och det är dags att släppa det här och byta fokus. Eller, det är dags att släppa, fokus byter jag imorgon, nu ska jag träffa Petter och prata om helt andra saker.

4 kommentarer:

Kristina sa...

Grattis till inlämningen!

Unknown sa...

Wow, BRA gjort!

Lovisa sa...

Tack båda!

Anonym sa...

Åh, sötisen! Vad skönt att det fixade sig och Yeah! för Åsa. Men, vad, eh, lämnade du in egentligen? Jag har tappat räkningen på vilka punkter på din plan för att ta över antikvärlden som redan är avbockade. Gos!