19 januari 2010

Vad jag gillar

Inledde dagen med att inte hitta min kalender och därmed åt att stilla gripas av panik. Förstår inte de som bara har sin kalender i datorn och telefonen, jag måste rent fysiskt alltid kunna nå min och inte vara utelämnad till batterier och annat. Det kan eventuellt vara historikern i mig som har en grej med papper. Som tur var hittade jag den (på mitt skrivbord, bra där) och kunde konstatera att det var tisdag och strax dags för lunch med Fanni. Övriga dagen har ägnats åt läsande, ska snart vara klar med en läskurs om republiken och håller just nu på med den militära utvecklingen. En annan sak jag har en grej med är krigshistoria. Att förstå vad som driver människor att faktiskt ställa sig där med svärdet i hand och vara beredd att dö. Tyvärr får jag allt för sällan tillfälle att ägna mig åt det så jag är glad att få möjlighet nu.

Kvällen tänkte jag ägna åt karnevalsfilmen 2006, Innis & Gunn (mitt nuvarande favoritöl) och häng med Micke. Och rosor. Har upptäckt att blomsterhandeln nära mig på morgonen säljer ut gårdagens rosor för 15 kronor buketten. En sådan tillsammans med rosendoftljus är den nya grejen i mitt vardagsrum.

Inga kommentarer: