22 januari 2010

En annan rolig gång var när Anders trodde att jag forskade om askar

Imorse kom det en VVS-kille hem för att fixa ett par av mina dysfunktionella element. Karin trodde först att jag informerade henne om att en AKS-kille skulle komma förbi tidigt på morgonen, VVS-killen trodde antagligen att vi var sambos. Själv önskade jag att jag var min mamma så jag skulle veta om jag förväntades småprata, bjuda på kaffe eller till och med småkakor. Det löste dock sig självt då han visade sig vara katolik och gillade min lätt Mariakitchiga inredning. Annars har jag läst vidare om det tidiga Rom (munta nästa vecka), lunchat med Carin och ska strax sluta för idag. Ikväll inleds gängets sunkhaksturnering då vi ska dricka öl på Lunds mer slitna och kvartersbetonade ställen. Vi börjar i söder på Sandras och jobbar oss norrut.

4 kommentarer:

Martina sa...

Sunkhaksturnering! Det var den roligaste idén på länge. Vad blir det efter Sandras? Bellman? Vildanden?

Lovisa sa...

Eller hur! Bellman ligger bra till, rutten är inte helt uttänkt men vi satsar på att sluta på Lineros Pizzeria som har fullständiga rättigheter.

Martina sa...

Värpinges pizzeria kan också vara ett alternativ. Även där har de fullständiga rättigheter.

Lovisa sa...

Bra tips! Enligt ryktet har även gatuköket Meriten det...