20 januari 2010

Glamour/clamour

Idag har vi ägnat oss åt arbetsmiljöarbete, dvs vi har druckit bubbel med anledning av att det är onsdag och att Johanna har begått undervisningsdebut. Att vara doktorand är glamour all the way baby. Åtminstone känns det bra att dela arbetsplats med fina och peppande kollegor. Jag har även långlunchat med Carole, Fredrik och Ulla, först sushi och sedan kaffe på Lundagård. Eftermiddagen har däremot varit ganska håglös, jag har haft ont i huvudet (mycket otypiskt) och inte läst så mycket som jag borde. Vilket väl också är en del av doktorerandet.

Nu ska jag ge upp för dagen, gå hem och städa och sedan möta Karin vid tåget för att ha henne boende hos mig till söndag. Det blir fint.

5 kommentarer:

MEE sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MEE sa...

Vad lustigt, även jag har haft riktigt ont i huvudet idag, utan särskild orsak, och även för mig hör det till ovanligheterna.

Det kanske är en störning i latinkraften....

Lovisa sa...

Det känns som en möjlig förklaring. Jag känner mig lite bättre idag, deo gratias, gör du?

MEE sa...

Jag med!
Störningen är över, vi kan fälla ihop våra latinlightsabers.

Lovisa sa...

Puh.