11 januari 2010

Måndag

Igår ägnade jag dagen åt mående efter förtjänst, men nu är jag tillbaka och har nästan förvånat mig själv med min effektivitet: har ansökt om förlängning (tänker inte tråka ut mer djungeln av regler för doktorandanställningar, jag har fått fyra år men måste ansöka om varannan termin samt räkna ut hur många dagars förlängning mina uppdrag ska generera samt bifoga ett antal protokoll och liknande intyg), kommit på ämne och skrivit abstract till föredrag samt några sidor paper. Därutöver har vi haft informationskaffe med Institutionen och tårta för att fira att kollega fått post-doc i Cambridge och så har jag haft kvalitetskaffe med Åsa (svaret på frågan Vad gör egentligen doktorander om dagarna är således Dricker kaffe) och har sedan hängt på kontoret för ett kvällspass men nu ska jag kalla det en dag och bege mig hemåt, sängåt.

2 kommentarer:

Ida sa...

Vem har fått post-doc?
Vilket föredrag?
Öl på fredag?

undrar nyfiken

Lovisa sa...

Post-doc: Magdalena Naum, medeltidsark.
Föredrag: HT-dagarna, temat är Nya vägar, nya världar och jag tänker mig något kring ludi saeculares, en ny tidsålder, hur Augustus befäste sin nya politiska struktur med hjälp av en ny ideologi och vilka uttryck den tog sig osv.
Öl på fredag: självklart! Jag stannar i helgen så jag har hela kvällen fri.