09 januari 2010

Helg

Igår, efter att ha jobbat mest hela dagen samt fått en fantastisk ljusblå brokadmönstrad dörrmatta av The Senior Staff över lunchen, åkte jag till Malmö för ett par öl och Sherlock Holmes på bio. Se den! säger jag faktiskt. En kärleksfull hyllning till Sherlock & Watson och London, karaktärerna behandlades varsamt och det fanns en och annan blinkning till de som kan sin Sherlock. Eftersom jag tycker att action oftast är ungefär mördande tråkigt var jag på förhand skeptisk till de utlovade fightscenerna, men även de hade sin poäng (även om jag blundade ibland).

Idag har jag städat bort julen, fortsatt att följa Tour de Ski och strax kommer Emma över för kvalitetstid. Ibörjan av vår studietid hängde vi något oerhört ofta på caféet i liberiet vid Domkyrkan där vi fikade, analyserade studierna (och kom fram till att vi skulle doktorera när vi var klara, check på den baby) och vad som hade hänt på nationen vi varit på under helgen. Och så spelade vi fia medan vi höll på, alldeles lagom intelligensbefriat för att kunna samtala under tiden. I våras fick jag ett fiaspel av Emch i inflyttningspresent så ikväll blir det ost, vin & fia.