15 oktober 2009

Trött med glad

Igår skrev jag paper hela dagen. Först läste jag och sedan jagade jag bok (Adlibris expressleverans är inte fullt så snabb som namnet antyder, lita aldrig på ett företag med ett grammatiskt inkorrekt namn) och så blev jag, som vanligt med augusteiska ämnen, medryckt av alla konnotationer som är möjliga att göra och var tvungen att döda flera älsklingar innan jag insåg att jag jobbat från halv åtta till halv åtta. Då skickade jag iväg det och gick istället och drack öl med Petter, Paulo, Åsa & Micke på Brogatan.

Idag har jag suttit i budgetberedning i fem timmar, jagat sömngruset ur ögonen, fått uppmananade blickar från den vikarierande städerskan som har dammtorkat alla mina gigantiska högar (stort skrivbord = många kilo böcker och papper), träffat min nya doktorandkollega och vår nye IT-tekniker som visade sig vara min gamle korridorare. Lilla världen.

Nu ska jag hämta en bok, läsa och sedan gå hem och möta darlingissima Karin som ska bo hos mig i natt, imorgon går jag upp halv sex och åker till Göteborg.

Inga kommentarer: