19 oktober 2009

Det moderna IT-samhället osv.

Tog morgontåget till Lund och var på plats på kontoret vid nio och har sedan ägnat dagen åt det vanliga förutom paus när Elisabeth bjöd på tårta som tack för pensions- och födelsedagsuppvaktning och därpå följande möte med forskningsnämnden. Ikväll kom Petter förbi för lite te och måndagshäng i soffa och så har jag blivit utbjuden av en väns vän i hennes Facebookstatus, är det här det nya vara ute på lokal och få lapp med telefonnummer på?

För övrigt fick jag min mobil när jag var fjorton och om vi undantar, och det ska vi verkligen göra, klassresan till England i nian, har jag aldrig fått en lapp med telefonnummer på och det händer att jag sörjer det. Att lägga in någon i adressboken är inte lika romantiskt, även om jag inser de praktiska fördelarna. Och nej, visitkort räknas inte.

Inga kommentarer: