12 oktober 2009

Plus och minus måndag

-
Ingen frukost hemma imorse.
Mensvärk.
Min dator kunde inte ansluta till skrivaren när jag behövde skriva ut viktigheter och det blinkade hotfullt från serverrummet.
Jag är sen med en sak som det är skamvrå att vara sen med.

+
Köpefrukost.
Jag har färgpennor på kontoret att terapimåla med (avdelningen vad gör doktorander hela dagarna).
Fika med Ingrid som Fanni skickat till mig för sökastudiestödscoaching vilket innebar en trevlig stund samt tacksamhet över att ha blivit antagen på första försöket och slippa gå igenom processen mer än en gång.
En insikt som ledde fram till en viss effektivitet under eftermiddagen samt att jag kom på ett sätt att strukturera det jag just nu skriver som ingav inre frid.
Beskedet att jag ska prata under samma session på konferensen i november som en trevlig bekantskap från Manchester.

Samt det faktum att jag nu tänker sluta för dagen och istället ha kvalitetstid med Åsa.

3 kommentarer:

ChW sa...

Ja, vad skulle man göra utan sina färgpennor? Det skulle ju aldrig bli någon avhandling skriven utan dem!

Lovisa sa...

Eller hur! Jag brukar ha ett kladdpapper bredvid datorn som jag då och då målar lite på.

Hoppas allt är väl i Ryssland!

Anonym sa...

lart mycket