17 mars 2010

Resan tillbaka

Resan igår gick smidigt, förutom att personalen på Espresso House var sena så att jag och M istället fick äta en romantisk frukost på 7 Eleven. Hade sällskap på tåget av först Anders som skulle till Malmö och sedan av Danny som skulle från Malmö till Köpenhamn. Väl på Kastrup köpte jag Kanebos mascara som bara ska gå att tvätta bort i vatten varmare än 38 grader, får se om den kan stå emot mina tårar. Med tanke på att jag gråter av skratt i snitt en gång om dagen ställer det vissa krav på mascaror (och kajal på längs undre fransraden är en fullständig omöjlighet, vilket jag sörjde mer som sextonårigt indieteen än vad jag gör nu). Köpte även ett av mina större guilty pleasures, som är betydligt enklare att få tag på Danmark än i Sverige; Jelly Bellies med kokossmak. Läste hela vägen ner och fick mitt bagage på rekordtid. Väl framme gick jag och handlade, förutom konstgjort godis älskar jag alla olika grönskare och frukter som just nu finns färska här. 

På eftermiddagen höll Jenny Hellström ett intressant seminarium och därefter dracks det som vanligt vin i parlatoriet. Så var man tillbaka igen.

Mycket glad i solen med stor hår

4 kommentarer:

Unknown sa...

Mascaran är superbra. Det blir inga jättefransar, men bra vardagsfransar. Den håller för allt, det enda jag har för mig var att det blev lite konstigt när jag badade bastu med den på fransarna.

Fiberwig (som också tvättas bort med varmvatten), som jag testar nu däremot är kass.

Lovisa sa...

Ja, jag är nöjd hittills! Det var faktiskt fiberwig som jag var ute efter, men den hade ännu inte kommit till Kastrup. Fast jag har kanske inte missat något?

Unknown sa...

Fiberwig förlänger förvisso, men jag tycker att man måste hålla på jättelänge för att få någon effekt och sen blir det knappt någon volym som jag vill ha.

Jag ska testa en till vattenfast mascara innan bröllopet. Jag har inte bestämt vilken än, men jag återkommer med resultat.

Lovisa sa...

Nej, man orkar ju inte stå hur länge som helst varje morgon.

När det gäller vattenfast älskar jag min från YSL som finns i en fantastisk brun nyans, men den sitter så stadigt att jag främst använder den för dagar vid havet eller väldigt långa nätter.