17 mars 2010

Helgen

Min helg var så bra. I lördags gick jag på stan och köpte böcker att läsa på resan och lunchade med Åsa och Johanna innan jag åkte till Malmö. Efter drink och piff gick jag och Micke hem till Thomas nya, och synnerligen fina, lägenhet för inflyttningsfest. På söndag morgon gick darling M och köpte  brötchen och croissanter som vi åt till frukost innan vi träffade Carin, Hanna, Katrin och Emelie på Malmömässan för scouternas stora vårloppis. Eftersom vi var där den andra och sista dagen började de snabbt vilja bli av med saker och jag fyndade fem halsband (varav fyra i pärlor) för tio kronor och fick fylla en påse för tjugo kronor. I påsen hamnade exempelvis ett par krukor, en fin teburk, två torsos att ha på kontoret, några böcker, en ljusstake och en dressyrryttarkavaj, den senare kanske det bästa fyndet. Därefter åkte vi tillbaka till Lund, gick och fikade och fortsatte sedan hem till Svanen där jag tvättade och Micke lagade grönsaker i ugn med hummus. Bra helg rakt igenom.

Inga kommentarer: