17 mars 2010

Idus martiae

I måndags var det Idus martiae, den femtonde mars enligt vår tideräkning och den dag Caesar mördades. 

Jag:
* satt i ett möte som drog ut på tiden
* blev sen till den workshop för doktorander som skriver avhandling på engelska
* insåg att jag glömt mina texter hemma
* möttes av en skrivare utan toner
* hann inte äta lunch på grund av ovanstående
* hade nio timmar senare, trots två bananer, världens lägsta blodsocker och stresstålighet. Idus martiae indeed. 

Å andra sidan: 
* var det ett möte som handlade om tillsättningen av en ny doktorand vilket är roligt rakt igenom
* var workshopen alldeles fantastiskt bra och jag fick hur mycket kommentarer och input som helst och kände mig upplyft trots att hela min text var söndermarkerad av ändringar. Nerbruten och uppbyggd. 
* fick jag faktiskt en muffin under tiden
* samt slapp knivhugg

Efter workshopen åt jag lunch (då var klockan fyra. okej, ska sluta gnälla om det nu) och gick sedan till möte med den referensgrupp för doktorander jag sitter i. Tackade, stoiskt nog, nej till ost och vin efteråt för att gå hem och packa och städa för att Svanen någotsånär skulle vara välkomnande för Karin som ska låna den i veckan.

Inga kommentarer: