24 mars 2010

Man får vara nöjd

De senaste dagarna har jag exempelvis: 

* Inte skrivit så mycket, men väl läst. Avhandlingen kastar mig hit och dit. Nu är vi i Judaea. 
* Varit på ett mycket spännande seminarium om Farnese-galleriet, Carracci och vad de avbildades blickar egentligen säger. 
* Druckit årets första cappuccino freddo.
* Kunnat sitta ute och dricka vin i bara koftan en kväll. 
* Fått ett parfymerat kärleksbrev på posten. 
* Inhandlat obligatoriska saker såsom block från Fabriano, kaffe från Eustachio och Castroni och prästkalender. 
* Även inhandlat spontana saker som en colomba att bjuda kollegorna på och en mycket kitchig akvarell av Forum till ze office. 
* Hört (åh, Sportradion, te amo) Frölunda koppla greppet om kvartsfinalserien mot Linköping. 
* Varit ute och ätit och druckit drinkar. 
* Varit lite stressad över vad som inte hunnits med, borde ha skrivit mer. 
* Fått det mycket hedrande uppdraget att toasta Marie & Teds bröllop tillsammans med Martin som jag i det här sammanhanget (eller, i alla sammanhang) vill kalla Petrus. 
* Sett väldigt mycket påskpynt som jag har velat köpa med mig hem, men har avstått det mesta. Även detta:


3 kommentarer:

Unknown sa...

Äh, det är ju du som är klippan ju!

Unknown sa...

Ni båda är helt underbra!

Lovisa sa...

NI båda är helt underbara!