06 februari 2010

Om bloggande

Ikväll är jag, tillsammans med flera andra klassikerbloggare, inbjuden till Klassiskerförbundets årsmöte för att tala om just bloggar. Nu känner jag mig inte såsom tillhörande samma kategori som de tunga vetenskapsbloggarna Latinbloggen och Venanzio, med så mycket om min vardag insprängt bland det klassiska. Men det har heller inte varit ambitionen, istället fyller bloggen ett behov av att hela tiden få skriva korta saker, att ha ett flöde istället för att bara skriva långa texter till artiklar och avhandlingar som hela tiden ska granskas. Det, och att kommunicera där ju Moa är ett strålande exempel på människor jag har lärt känna i bloggvärlden. Enda faran jag kan ana är vanan att läsa just korta texter, att bli rastlös av de längre som kräver en helt annan koncentration och som man inte bara kan klicka sig vidare i.

2 kommentarer:

Minerva sa...

Tack för strålande insats och gott samarbete.

Lovisa sa...

Tack själv för samarbete, sångprestation och fin bokpresent!