25 februari 2010

Hmpf

Åh, det var hur trevligt som helst igår och studenterna var engagerade. Efter att ha stannat en stund på deras pub och quizat (och känt att det vore pinsamt att inte kunna några svar, jag och förhistoria är ju inte så tighta, men som tur vad dök min gamle vän Karl Knutsson upp i en fråga, förutom antiken) träffade jag Micke. I valet mellan att dricka öl eller gå hem och se stafetten valde vi att dricka öl och se OS på lokal. Väldigt trevligt. Väldigt mycket mindre trevligt imorse under hockeyn. Jahaja. Ut mot Slovakien redan nu. Åh, jag blir bara grinig om jag ska skriva om det. Var grinig under förmiddagen eftersom jag dessutom hade ont i magen, det regnade och jag korrläste en text som jag minns som mycket bättre när jag skrev den i våras. Blev lite uppmuntrad av att gå förbi bokrean och fynda Peter Englunds Stridens skönhet och sorg, Sju sorters kakor och två spontanpresenter. Har ikväll ätit praliner som jag fick igår, terapitittat på stafett och just nu på Damkronorna (ja, jag vet, man får inte säga hockey och damhockey, men jag är fortfarande grinig, okej) men det är inte samma sak. Kan ingen bara låta dem få tacklas?

Inga kommentarer: