24 februari 2010

Campus

Idag ägnade jag förmiddagen åt Områdesstyrelse och framförallt Zoologenprojektet som skall samla de historie-filosofiska och teologiska ämnena tillsammans i det som fram tills nyligen var Zoologiska institutionen med museum. Jag ser verkligen framemot att se projektet ta form och att samlokaliseras. Jag tycker om att ha en arbetsplats där jag är omgiven av människor och känner att det händer saker. Här i Botan är det visserligen vackert och rofyllt, men jag är ibland avundssjuka på de som sitter på exempelvis SOL eller andra större miljöer. Jag har löst det genom att ha arbetsrummet närmast trappan så jag i alla fall märker alla som kommer och går här. Att arbeta till musik går inte, däremot älskar jag att visst bakgrundsljud. Det, och att ibland inse att jag helt har lyckats stänga ute det av ren koncentration.

2 kommentarer:

Martina sa...

Sitter du i Botan, människa! Det finns ingen anledning att vara avundsjuk - alla är avundsjuka på dig.

Lovisa sa...

Ja, jag vet. Rent skönhetsmässigt sitter jag på det bästa av ställen med fikonträd och vinrankor utanför fönstret.