22 december 2009

The world is your snowball just for a song

I söndags hade jag en tidig tvättid och när jag pulsade över den oskottade gården iförd höga gummistövlar ramlade snön in ovanifrån. Under mina sju år i Lund har jag inte upplevt så här mycket snö, åh vad fint det är! När jag gick igenom Lundagård kvällen innan var det helt knäpptyst och frasigt. Åh! I alla fall, efter en morgon av tvätt, städ och allmänt stök gick jag en sväng på stan för mer julklappsköp innan jag gick vidare till Aggis för att jobba undan det sista innan jul, diska kaffekoppen och säkerhetskopiera hårddisken.

På eftermiddagen kom Ulla förbi för att låna Åsas flyttkartonger som sedan min flytt till Svanen finns i min källare. Med hjälp av Fredrik lyckades vi bära hem dem till henne och, trots att det fanns en viss Pappa Rudolf-potential i att bära stora kartonger i snö och halka, gick allt bra.

På kvällen lade jag en ansiktsmask och skrev de sista julkorten innan Micke kom förbi för glögg och julklappsbyte.

Inga kommentarer: