22 december 2009

It's a sugar date, what if spring is late, in winter, it's a marshmallow world

I lördags hade jag handledning på förmiddagen, helt enkelt för att det var den enda lugna tiden på hela förra veckan som både Eva och jag kunde ses på. Vi hade tänt ljus, åt lussekatter och pratade igenom mycket kring avhandlingen, vad som är viktigt och hur den kan läggas upp på bästa sätt. Avslutningsvis talade vi också kring de kommande åren och vad jag vill fylla dem med. Kändes väldigt skönt att ha gjort det som en avslutning innan jul.

Efter handledningen åkte jag till Malmö för att köpa en viss julklapp och träffade sedan Micke på Stortorget. Där har man nämligen gjort en skridskobana och satt upp ett stort pariserhjul. Och alltså, jag fick en fånig romantisk längtan efter att dricka varm choklad med marshmallows och åka pariserhjul. Så det gjorde vi. Sedan åkte jag tillbaka till Lund och gick genom ett brutalt snöigt, och brutalt vackert, Botan till Aggis för att sätta mig och skriva ett FokusRom-paper. När det var inskickat och klart gick jag hem, pysslade vidare och somnade tidigt.

Inga kommentarer: