16 december 2009

Ibland har jag lite otur när jag tänker

Exempel på andra obegåvade saker jag gör mer än fastnar i mina egna pennor: glömmer mobilen på jobbet, inser det på språng till Malmö och hinner då inte göra något åt det, konstaterar på bussen att det innebär att jag inte har någon väckarklocka, planerar att gå förbi ze office när jag kommer hem efter föreställningen för att kunna vakna 06.30 nästa morgon, inser under föreställningen att jag, för att få plats med allt i mormors lilla klarröda lackväska med rosett och guldkedja, har plockat av alla nycklar utom den hem från knippan och således inte kan komma in på kontoret, konstaterar att det enda rimliga är att sova hos Micke i Malmö, gör det, tar bussen hem till Lund halv sju nästa morgon för att hinna hem, byta om och ta med det dagen kräver.

Julledigt, ja tack.

Men föreställningen var magnifik! Duktiga solister och imponerade kör, både insats- och storleksmässigt, och fantastisk dekor. Vi pratar fyra meter höga svanar i gräs, rådjur, korsetter, perkuker, fjädrar, fjädrar, fjädrar och dekadens. Även om föreställningen inte hade varit bra hade man kunnat se den bara för dekoren och kostymens skull.

Inga kommentarer: