16 december 2009

Idag:

Möte med rektor; områdesstyrelsemöte; jullunch med styrelsen; universitetsledningskommitté; julfest på Institutionen; julefterfest på SOL; hålla i hatten.

Har just nu dagens enda lediga halvtimme då jag mellanlandar på kontoret, mailar och uppenbarligen även bloggar, ska strax byta ut kofta och scarves till smycken och smink och gå från sammanträden till fest med samma svart klänning som bas. Som inramning under tiden jag gör det kan jag meddela att Ing-Marie (som disputerade i fredags) genomgår en ritual och springer mellan sitt rum och pappersåtervinningen och slänger alla avhandlingspapper. Det verkar renande.

2 kommentarer:

Kristina sa...

snart är det jul och då antar jag att det vankas rejäl Göteborgs- & familjedos för dig. Tycker jag låter rätt. Kram!

Lovisa sa...

Oh ja, åker måndageftermiddag, ska bli så skönt! Härligt också att det verkar lösa sig med strejken! Kram!