22 december 2009

I'm driving home for Christmas

Igår åt jag lunch med Åsa innan jag packade och tog tåget till Göteborg. Lund var ovanligt kaotiskt, alla brevlådor var så fulla av julpost att man kunde plocka kuvert ur dem och ingen snö bortplogad. Efter att ha släpat min trettiokilosväska genom stan sjönk jag ner i sätet på ett föredömligt lugnt och tyst X2000, lyssnade på julmusik och sov. Väl framme i Göteborg fortsatte jag att släpa mina väska (älskar snön, men vad hände med att ploga?) genom modden hem till föräldrarna. Som firade 20-årig bröllopsdag och mamma hade blivit överraskad av pappa med en diamant till frukost. Själv hade jag fått en för tidig julklapp av faster som nyss varit nere i Göteborg. Hon har en serie lattemuggar i keramik i olika färger och alltid när jag är hos henne så dricker jag ur någon av de, suprise, blåa, så hon hade helt enkelt tagit med sig dem ner från Stockholm och satt in i skåpet här. Himla fint.

Inga kommentarer: