25 december 2009

Juldag

Jag älskar juldagen. Traditionen bjuder att göra absolut ingenting uppstyrt. Således har jag tackat nej till alla aktiviteter och istället gjort följande, och enbart följande:

* Läst Aprilhäxan av Majgull Axelsson från pärm till pärm.
* Badat
* Smort in mig med julklappsprodukter. Min ena arm doftar rosor från Cath Kidston och min andra sockerärtor från GAP.
* Pratat med finaste Kristina som är i Sverige över jul.
* Lagat grönkålssoppa. Färsk grönkål är fantastiskt.
* Inte lämnat min pyjamas (med undantag för bad).

3 kommentarer:

Kristina sa...

Vilket sammanträffande! Jag har pratat med finaste Lovisa idag!

Lina sa...

Grönkål är en alldeles utomordentlig tingest. Mer grönkål åt folket.

Lovisa sa...

Kristina: vi är såå synkade!

Lina: oh ja! Nyttigt är det också.