08 december 2009

Seminarium

Eftersom hela söndagen tillbringades med att göra mjuka och fluffiga saker som att ligga under ett stort täcke hade jag i går nästan glömt bort att jag och Isak skulle ha seminarium på eftermiddag. Inledde således dagen med att äta frukost på historiska och gå igenom vad vi gemensamt skulle säga innan vi satte oss var för sig för att skissa på våra respektive presentationer Det var det tidigmoderna seminariet som utgjorde auditoriet och det var både tvärvetenskapligt och brett ålders- och profesionsmässigt vilket var hemskt trevligt. Det hela gick bra, och det är alltid roligt att jobba med Isak, även om jag nu har presenterat avhandlingen så många gånger att jag lite gör det på rutin och längtar efter att sätta mig ner och komma fram till nya saker att säga. Efteråt var det postseminarium med julöl och därefter hade jag en välbehövlig träff med darling Åsa.

Inga kommentarer: