08 maj 2010

Prinsessan Marie

På lördagen var det nämligen dags för Maries möhippa och som den hjärterojalist hon är gick den självklart i kunglighetens tecken. Efter att ha överraskat henne på Lommas parkering dit hon kommit för att köpa blommor till sin blivande mans farmor åt vi frukost vid hamnen innan vi åkte till Malmö. Väl där åt vi en härlig tårtbuffé och drack bubbel innan vi gav oss iväg till Malmö slott. Förutom de historiska utställningarna var jag, som annars har oerhört svårt för djur i bur, totalt exalterade över att få se två slow lories (de enda i Sverige) och dog nästan gullighetsdöden framför terrariet. 

När vi lämnat, och i mitt fall släpats, därifrån var det dags för skattjakt i Kungsparken som givetvis ledde fram till Kronprinsen där vi bowlade. Kvällen avslutades med Nobelmiddag i långklänning innan vi gick ut och dansade loss. Jag och balklänningen har haft mycket roligt tillsammans men det här var första gången vi har dansat loss på nattklubb. Kvällen slutade vid fyra då jag inte orkade ta mig till Lund utan istället tog en taxi till darling M i Malmö och attacksov där.


Yeah baby!

Inga kommentarer: