10 maj 2010

2763 år

På onsdagen satt jag under förmiddagen i områdesstyrelsemöte och på eftermiddagen högtidlighöll jag Roms födelsedag genom att skriva en föreläsning om henne. Den höll jag sedan under torsdagen, på temat Expansion and Imperial propaganda. Efter föreläsningen besvarade jag och UL-kommittén en remiss om nya lärarutbildningen och lagom till jag, av nöd tvungen, ställde in min medverkan i nya Debatt i Lund hittade jag ett så fint kort i internposten. Det var från Åsa och taget i Ostia när vi var där för två år sedan och med en så fin hälsning att jag fällde några tårar i vaktmästeriet. När jag väl hade jobbat mina eftermiddagstimmar gick jag till Brogatan för att möta upp just Åsa tillsammans med Sandra, Per, Ulrika och Micke för lite torsdagsjazz. Dessa vänner alltså. Det är fullständigt omöjligt att jobba ihjäl sig när man har dem. 

Inga kommentarer: