21 maj 2010

Lite kär i livet ändå

Onsdagen var en fin dag. På förmiddagen var jag ute en sväng och köpte nya solglasögon (det är som med läppglans, svårt att hitta de perfekta), en ljusblå klänning, de nödvändiga profilprodukterna med Villa di Livia-tryck, den här gången en plansch att sätta upp på kontoret. Gillar kombinationen väggmålningar från Livias villa med botaniskt tryck i Botan. Snits ändå. Annat snits är att Roms museum byter produkter ganska ofta, en ny sak som jag är mycket nöjd med är en siluett av Colosseum att trycka på en tröja eller klänning.

Under eftermiddagen hängde jag i biblioteket, var lite loj och läste om kejsarkult i Mindre Asien och såg hur det solregnade utan för fönstret.


På väggmålningarna avbildas olika växter och djur som inte tillhör samma flora och fauna; det har tolkas som ett tecken på Roms och Augustus' herravälde att de alla ändå har inkorporerats i samma avbildade miljö, som en del av detta stora imperium.

7 kommentarer:

Miss C sa...

åh vad mycket fina bilder du har på bloggen ^^

Anonym läsarinna sa...

Vart har du tagit vägen?

Lovisa sa...

Micc C: tack!

Anonym läsarinna: no worries! Jag är tillbaka inom kort. Tack för intresset.

Lovisa sa...

Micc C: tack!

Anonym läsarinna: no worries! Jag är tillbaka inom kort. Tack för intresset.

Anonym läsarinna sa...

Vad bra! Jag började bli lite orolig!

Anonym sa...

NEVER MORE. Why??
Saknaden av era klassisk-relaterade bloggar är smärtsamt obotlig!

Om du -ni- ändå hade nedtecknat en avskedsrad om vidare aktivitet inom ämnessfären??

Carissimi saluti.

Lovisa sa...

Men åh, Gud vilken fin kommentar! Stay tuned, jag kommer snart att härja här igen! Puss!