13 april 2008

Helgen

Har haft en intensiv helg. Vi kom tillbaka i Rom i fredagseftermiddag och hann bara duscha av oss exkursionsdammet innan vi gick ut och tog en drink tillsammans med Karin D och Patrik innan vi mötte upp med Karin T och Christin för fler drinkar. Sov alldeles för få timmar innan jag steg upp tidigt i lördags för att åka tillbaka till etruskland. En och en halvtimme härifrån, utanför Viterbo, ligger nämligen Terme dei Papi där man kan bada i vulkaniska svavelkällor. Jag som älskar alla former av vatten- och spaaktiviteter har velat göra det här länge och blev därför jätteglad när Karin frågade om jag ville följa med. Vi tillbringade tre timmar i drygt femtiogradigt mineralvatten; motionssimmade, avslappningsflöt och bara njöt. Kommer definitivt att åka tillbaka.

Väl tillbaka i Rom, ganska trötta och lätt svavelluktande, tog jag en snabb siesta (höll dessförinnan på att somna stående) innan vi gick ut och åt. Eftersom det var Karins sista kväll åt vi en klassisk romersk middag på Da Giggett0. En av alla saker jag tycker om med att vara här är att alla umgås på Institutet, som igår; kursare, forskare, föreläsare...

Sov inte så många timmar i natt heller eftersom jag ville tvätta alla exkursionkläder men då jag skulle vara borta vid tolv tvangs jag att despoboka tvättstugan sju imorse. Det jag skulle göra vid tolv var att träffa en kollega till pappa och hennes man som var här på besök. Jag guidade dem lite och blev sedan bjuden på lunch. Varje gång jag träffar överväldigade förstagångsbesökare inser jag vilket otrolig förmån det är att få vara här så ofta. Promenerade hem, gick igenom alla mail och meddelanden som jag fått under veckan, höll på att somna framför Baby Ernst, tog en promenad till för att vakna och nu ska jag besvara de viktigaste mailen innan jag ska ägna mig åt bland det bästa jag vet: att gå och lägga mig i tid.

Inga kommentarer: