21 november 2007

En såpa

Igår såg jag den danska filmen En såpa av Pernille Fischer Christensen med P6. Den var mycket bra; varm och sorglig på samma gång och berörde saker som kärlek, transsexualitet, tillfälliga förbindelser, små fluffiga hundar, vita spetsgardiner, ensamhet och dagtidssåpor. Förutom beloved Petter och de andra medlemmarna träffade jag en supertrevlig tjej som berömde mig för mina Betty Page-knappar och Inspector Gadget-kappa och så pratade vi om film, tatueringar, nördighet och gemensamma svärmeriobjekt. Alltid roligt när man träffar människor som man klickar med direkt.

När jag kom hem sent igår drack jag varm mjölk med honung & ingefära iförd guldglittriga raggsockor och insmord i vaniljlotion och kände mig osedvanligt vän och mild. Vi får se hur länge det varar.

Inga kommentarer: